گوشی های هوشمند سامسونگ به لطف اپلیکیشن دوربین پیشرفته Exert RAW، توانایی ثبت عکس با بهترین کیفیت را دارند و در این زمینه زبانزد هستند! اکنون این نام شناخته شده دنیای تکنولوژی پا را از این هم فراتر گذاشته و قصد دارد تا تجربه خوب عکاسی با گوشی های خود را برای کاربرانش جذاب تر کند! در همین راستا سامسونگ یک اپلیکیشن ادیت عکس جدید معرفی کرده است که بر پایه هوش مصنوعی عمل می کند.

اپلیکیشن اندرویدی ادیت عکس سامسونگ عکس های بی کیفیت شما را با هوش مصنوعی تشخیص می دهد

اپلیکیشن ادیت عکس Galaxy Enhance-X هم اکنون برای دانلود بر روی گلکسی استور قرار گرفته است. سامسونگ در معرفی این اپلیکیشن از جمله «چشمه ای دیگر از قدرت هوش مصنوعی برای ارتقای هر نوع مدیا» استفاده کرده است. شما می توانید با بهره بردن از ابزارهای ادیت این اپلیکیشن که بر مبنای هوش مصنوعی توسعه یافته اند، تنها با یک بار ضربه زدن روی عکس کیفیت آن را ارتقا دهید و خطوط یا نقاط اضافه را از روی آن از بین ببرید. در واقع این اپلیکیشن عکس شما را تمیز می کند و آن را مانند آینه به شما تحویل می دهد!

یکی از چشمگیرترین ویژگی های اپلیکیشن گلکسی Enhance-X، قابلیت از بین بردن مات شدگی ها است. به این ترتیب اگر در هنگام عکاسی دستتان کمی لغزیده باشد و قسمتی از عکس مات شده باشد، با این اپلیکیشن می توانید آن مات شدگی را از بین ببرید! همچنین امکان حذف بخش هایی که به دلیل بازتاب نور در عکس نامشخص شده اند برای شما وجود دارد. از دیگر امکانات این اپلیکیشن ادیت عکس سامسونگ می توان به امکان بهبود کیفیت عکس، روشن تر کردن عکس های کم نور، شارپ کردن تصاویر، بهبود افکت HDR و حذف موج های تصویر اشاره کرد.

اپلیکیشن اندرویدی ادیت عکس سامسونگ عکس های بی کیفیت شما را با هوش مصنوعی تشخیص می دهد

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که بسیاری از این ابزارهای ادیت در قابلیت های اپلیکیشن Google Photos و Adobe Lightroom، Gallery و ادیتورهای سایر برندها هم وجود دارد. اما گلکسی Enhance-X تماماً بر پایه هوش مصنوعی عمل می کند و نتیجه با کیفیت تری را ارائه می دهد. ضمن اینکه این اپلیکیشن هر دو نسخه عکس ادیت شده و عکس اورجینال را ذخیره می کند و شما به هر دو نسخه دسترسی خواهید داشت.

اپلیکیشن ادیت عکس Galaxy Enhance-X بر روی گوشی های سامسونگ با اندروید 10 به بالا قابل نصب است. به این ترتیب کاربران گوشی های Galaxy S9 تا Galaxy S22 و همچنین کاربران گوشی های سری A سامسونگ می توانند از امکانات این اپلیکیشن بر روی دستگاه خود بهره مند شوند. همچنین این اپلیکیشن با گوشی های رده پایین تر سری M و سری F با رابط کاربری One UI 2.5 – 3.0 – 4.0 – 4.5 سازگاری دارد.

اپلیکیشن اندرویدی ادیت عکس سامسونگ عکس های بی کیفیت شما را با هوش مصنوعی تشخیص می دهد

سامسونگ Galaxy Enhance-X را در اوایل ماه جاری معرفی کرد، اما تا به اینجا این اپلیکیشن برای بسیاری از کاربران گوشی های گلکسی ناشناخته باقی مانده بود. اگر گوشی شما هم از این اپلیکیشن پشتیبانی می کند، می توانید آن را همین حالا به صورت رایگان از گلکسی استور دریافت کنید. پیش بینی می شود که Galaxy Enhance-X خیلی زود به رقیبی جدی برای اپلیکیشن های عکاسی سازگار با دوربین گوشی های اندرویدی مانند Google Photos تبدیل شود!

منبع: androidcentral